Fotografering är en hobby för mig, gillar landskap och foto med stativ och vill gärna utveckla sport och porträtt.
Fotosidor där information om HUR fotografierna är tagna är nått jag saknar på stor del av internet, så därför lägger jag upp fullständig information om bländare/slutare/ISO för att i viss mån kunna inspirera andra att utveckla sin fotografering.
Bilderna som läggs upp är mina och får ej användas för någon annan än mig. Kommentera gärna bilderna /Stefan Lindbäck, Älvsbyn

torsdag 16 oktober 2014

Glädje på riktigt

2014-05-16 Nikon D5300 med Tamron 17-50 XR Di-II, ISO-100, bländare f/6,3, slutare 1/60 sek(blixt)
En bild behöver inte vara perfekt, det är vad den beskriver som är det viktiga. Denna bild är från våran semester på Mallorca 2014. En av våra favorit restauranger (Florida) där jobbade dessa tre glada män, den kortaste var ägaren och jag gissar att de övriga var söner. Men vilken glädje, hela tiden med en smile. Jag studerade han längst till höger i bild om det bara var smile då han var vid kunder, men hans minspel var likadan oavsett om han var i köket. Tänk om alla hade den grundglädjen, så mycket trevligare världen skulle va.
Gangsterna till vänster i bild är två av våra söner, glada men inte i samma division :-)
Bättre vara på hal is och ha det glatt än att gå i lera och sörja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar